JO14-1 team van M.S.V.’71 trotse kampioen
- nicovdlelij
- 27 mei
- 3 minuten om te lezen

Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover. De JO14-1 van MSV’71 is kampioen geworden! Na een prachtig seizoen vol inzet, spanning, teamwork en mooie wedstrijden mochten onze toppers uiteindelijk de beslissende wedstrijd spelen.
Het werd een ontknoping om nooit meer te vergeten, want zowel MSV’71 als RKAVV eindigden met 30 punten uit 11 wedstrijden. Uiteindelijk gaf het doelsaldo de doorslag: +39 voor MSV tegenover +32 voor RKAVV. Daarmee was het kampioenschap officieel binnen!
De beslissende wedstrijd werd gespeeld op het eerste veld van MSV’71, waar om 10.15 uur werd afgetrapt onder warme en zonnige omstandigheden. De spanning was vooraf duidelijk voelbaar bij spelers, trainers, ouders en supporters. Iedereen wist wat er op het spel stond.

Tegenstander Den Hoorn JO14-3 bleek direct een lastige tegenstander. Al na zes minuten kregen zij een enorme kans op de openingstreffer, maar gelukkig stond Sebastiaan uitstekend op te letten. Met een geweldige redding hield hij MSV’71 op de been en bleef het 0-0.

Ook daarna bleef Den Hoorn gevaarlijk. Rond de tiende minuut kregen zij nog twee grote kansen, maar opnieuw bleef de verdediging overeind en stond Sebastiaan zijn mannetje. MSV’71 had moeite om in het eigen spel te komen en pas na een kwartier spelen ontstond het eerste kleine kansje voor de thuisploeg. Langzaam groeide het vertrouwen en begon MSV’71 beter in de wedstrijd te komen.

Na 25 minuten was daar eindelijk de beloning. Daley wist de bal prachtig binnen te schieten en zorgde voor de bevrijdende 1-0. Het eerste veld ontplofte van vreugde en langs de lijn klonk luid applaus van de supporters. Helaas duurde de voorsprong niet tot de rust. Vlak voor het rustsignaal wist Den Hoorn alsnog de gelijkmaker te maken: 1-1. Dat zorgde opnieuw voor spanning in de wedstrijd én in de kampioensstrijd.
In de rust werden er wat doorgevoerd aan de kant van Den Hoorn. Dat gaf MSV’71 in de tweede helft meer ruimte om het eigen spel te spelen. Aangemoedigd door de vele supporters, die bijna de hele zijlijn van het eerste veld vulden, begonnen de spelers sterk aan de tweede helft. De energie, strijdlust en wil om kampioen te worden waren duidelijk zichtbaar.
Na ongeveer een kwartier in de tweede helft sloeg MSV’71 opnieuw toe. Wederom was het Daley die belangrijk was voor het team en de 2-1 binnenschoot. De spanning nam toe, maar de ploeg bleef knokken voor iedere meter. Den Hoorn probeerde nog terug te komen, maar MSV’71 bleef geconcentreerd spelen.
Met nog ongeveer tien minuten te spelen viel dan eindelijk de verlossende treffer. Luuk maakte de 3-1 en daarmee leek het kampioenschap definitief binnen. Op en langs het veld barstte het feest al voorzichtig los. Toen het laatste fluitsignaal klonk, was het officieel: MSV’71 JO14-1 is kampioen!
Na afloop volgde een geweldige huldiging met mooie woorden van Ron, gecombineerd met vuurwerk en luid applaus van alle ouders en supporters en natuurlijk een heerlijk patatje en drankje om het feest compleet te maken. Wat een prachtig einde van een fantastisch seizoen!

Deze kampioensploeg bestond uit: Sebastiaan, Sep H., Sep van D., Mees, Tim, Timo, Sem, Lisanne, Maher, Ivar, Mike, Jeliano, Luuk en Daley. Samen hebben zij gevochten, genoten en als echt team dit prachtige resultaat bereikt.
Kanjers van de JO14-1: Bedankt voor alle mooie wedstrijden, inzet en teamspirit dit seizoen. Veel succes, plezier en nieuwe mooie momenten volgend jaar!







